Handelsvilkår

1. Om vilkårene

Disse vilkår udgør sammen med leveringsbekræftelsen aftalen mellem Smeg og dig som kunde. Ingen andre vilkår og betingelser gælder. Smeg har ret til at ændre disse vilkår uden forudgående information. Vilkårene gælder kun for privatkunder. Vi opfordrer kunden til at læse vilkårene grundigt og være indforstået med alle forpligtelser og rettigheder som er omfattet i aftalen.

2 Produkter

2.1
Smeg tager forbehold for eventuelle fejl i produktinformationen og tager sig ret til at ændre informationen uden forudgående information.

2.2
Billeder og information af produkter er kun illustrationer og afspejler ikke det nøjagtige udseende og egenskaber. Farver og nuancer kan variere fra produkterne i virkeligheden.

2.3
Smeg leverer kun produktet. Tilbehør som kabler, slanger, spjæld o.l. medfølger ikke.

2.4
Den medfølgende manual er på dansk eller svensk.

3 Bestillinger

3.1
For at lave en bestilling skal kunden være mindst 18 år eller have tilladelse fra en værge.

3.2
En bestilling kan kun gøres via Smegshop.

3.3
En bestilling er lagt når kunden har udfyldt bestillingsformularen og afsluttet kortbetalingen i DIBS’ betalingsrude.

3.4
Når kunden laver en bestilling tildeles et bestillingsnummer. Dette bestillingsnummer findes yderligere på ordrebekræftelsen som sendes til kunden via e-post. Ordrebekræftelsen gælder på den dato som den er afsendt.

3.5
Når Kundens ordre er afsendt fra Smeg sendes en ny mail fra vores samarbejdspartner Unifaun med oplysninger om sendingen. Der findes et link i mailen til transportørens hjemmeside hvor kunden kan spore sin sending. Observer at denne mail sendes ud når Smeg booker transporten. Det tager normalt ca. 2 dage inden man kan spore sendingen på transportørens hjemmeside.

3.6
Hvis Smeg ikke godkender en bestilling kontaktes kunden via e-post.

3.7
Smeg har ret til uden ekstra omkostninger at annullere en bestilling som er forkert som følge af trykfejl, tekniske problemer, fejlleverancer og andre lignende situationer.

3.8
Smeg gør alltid sit bedste for at levere de produkter som er angivet i leveringsbekræftelsen. Der kan være situationer hvor Smeg ikke kan levere produkter f.eks såfremt et produkt ikke er tilgængeligt eller har en produktionsdato som er ud i fremtiden. I denne situation vil Smeg kontakte kunden og informere om alternative produkter. Accepterer kunden ikke diss eforslag vil bestillingen af det produkt som ikke kan leveres blive annulleret og det beløb som kunden har betalt for dette produkt bliver tilbagebetalt.

4 Priser og betaling

4.1
I samarbejde med Klarnas betalingsløsning (Klarna Checkout) tilbyde dig som kunde: fakturabetaling, delbetaling, kortbetaling med VISA eller Mastercard og betaling via netbank.

4.2
Alle priser som findes på Smegshop er inklusive moms og er angivet i Danske Kroner (DKK)

4.3
Betalingen sker i DKK i overensstemmelse med det beløb som er angivet på fakturaen.

4.4
Prisen på produktet er det beløb som oplyses ved bestillingen.

4.5
Moms debiteras enligt de procentsatser som anges på Smegshop vid Beställningstillfället.

4.6
Fragt vil blive opkrævet i overensstemmelse med det som er angivet på Smegshop.

4.7
Smeg forbeholder sig retten til at ændre priserne uden forudgående information.

4.8
Smeg reserverer sig for eventuelle stavefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt udsolgte varer.

4.9
Kampagner og andre tilbud gælder så langt lageret rækker. Alle produkter som indgår i en kampagne vil være mærket ”Kampagne”

5 Leveringsvilkår

5.1

Under disse betingelser forpligter Smeg sig til at levere de produkter der er oplyst på leveringsbekræftelsen.

5.2
Alle produkter sendes fra vores Lager i Löddeköpinge i Sverige.

5.3
På nuværende tidspunkt leveres der kun inden for Danmarks grænser. Der er ingen forsendelser til Færøerne og Grønland
Vi har i øjeblikket ikke mulighed for at levere til ikke-brofaste øer.

Smeg kan ikke gøres ansvarlig for eksport som gøres til enten Grønland eller Færøerne på egen hånd og Smeg godtgøre derfor ikke for moms o.l

5.4
Levering til kantsten

Levering til døren omfatter levering til døren, kantstenen eller så tæt på kantstenen, transportøren kan komme.
• Leveringstiden er ca. 3-10 hverdage (*)
• Levering sker på hverdage kl. 7.00-17.00 (**)
• Der leveres kun til brofaste adresser (***)
• Der adviseres om booking af leveringsdato via telefon/sms eller e-mail.
• Du modtager advisering ca. 30-60 minutter inden levering.
• Du skal vise gyldig legitimation ved levering. Hvis produktet ikke er bestilt i dit navn, skal du vise din egen og bestillerens legitimation.

* Nogle steder er leveringstiden mere end 10 arbejdsdage, og nogle steder kan vi ikke tilbyde levering alle hverdage. Leveringstiden gælder, hvis produktet er på lager i Norden.

** Det er op til transportøren at foreslå et leveringstidspunkt. Forslaget om leveringstidspunkt består af et interval på 4-6 timer, og du skal være hjemme i hele intervallet.

*** Leverancer til adresser på ikke-brofaste øer leveres til en adresse på fastlandet. Du er som kunde ansvarlig for al videre transport til den endelige adresse. (Det samme gælder ved returnering). Varerne leveres kun til en fast adresse, ikke til en postboks.

Dit ansvar og betingelserne for tjenesten
• Du skal være hjemme i det aftalte tidsinterval.
• Du skal kunne træffes på det telefonnummer, der er oplyst ved bestillingen.
• Du skal i god tid informere transportøren om omstændigheder, der kan påvirke leveringen, f.eks. ufremkommelige veje.
• Du skal kontrollere, at pakken eller emballagen ikke er beskadiget. Hvis skaden er synlig, er det dit ansvar at få chaufføren til at notere det på følgesedlen.
• Du skal kunne vise gyldig legitimation. Hvis bestillingen ikke er foretaget i dit navn, skal du kunne vise både din egen og bestillerens legitimation.

Andet
• Transportøren må ikke stille varen/varerne uden for dit hjem.
• Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, returneres ordren til Bring, og du skal selv kontakte Bring for at bestille en ny levering. Du afholder selv omkostningerne ved en ny levering.

IKKE inkluderet
Indbæring, installation og udpakning.

Levering med indbæring
Ved levering med indbæring leveres produktet inde i hjemmet på det ønskede sted (et rum/sted, modtageren anviser).

• Leveringstiden er ca. 3-10 hverdage (*)
• Levering sker på hverdage kl. 7.00-17.00 (**)
• Der leveres kun til brofaste adresser (***)
• Der adviseres om booking af leveringsdato via telefon/sms eller e-mail.
• Du modtager advisering ca. 30-60 minutter inden levering.
• Du skal vise gyldig legitimation ved levering. Hvis produktet ikke er bestilt i dit navn, skal du vise din egen og bestillerens legitimation.

* Nogle steder er leveringstiden mere end 10 arbejdsdage, og nogle steder kan vi ikke tilbyde levering alle hverdage. Leveringstiden gælder, hvis produktet er på lager i Norden.

** Det er op til transportøren at foreslå et leveringstidspunkt. Forslaget om leveringstidspunkt består af et interval på 4-6 timer, og du skal være hjemme i hele intervallet.

*** Leverancer til adresser på ikke-brofaste øer leveres til en adresse på fastlandet. Du er som kunde ansvarlig for al videre transport til den endelige adresse. (Det samme gælder ved returnering). Varerne leveres kun til en fast adresse, ikke til en postboks.

Dit ansvar og betingelserne for tjenesten
• Du skal være hjemme i det aftalte tidsinterval.
• Du skal kunne træffes på det telefonnummer, der er oplyst ved bestillingen.
• Du skal så vidt muligt fjerne eventuelle forhindringer for transportkøretøjet og indbæringen.
• Du skal i god tid informere ColliCare om omstændigheder, der kan påvirke leveringen, f.eks. ufremkommelige veje.
• Du skal kontrollere, at produktet kan komme igennem døråbninger med uåbnet emballage.
• Transportøren har ikke mulighed for at fjerne emballagen eller afmontere døre for at kunne bære produktet ind.
• Du skal forberede fri adgang i hjemmet og sørge for at beskytte dine gulve. Chaufførerne tager ikke skoene af på grund af arbejdsmiljøreglerne.
• Du skal kontrollere, at pakken eller emballagen ikke er beskadiget. Hvis skaden er synlig, er det dit ansvar at få chaufføren til at notere det på følgesedlen.

IKKE inkluderet
Installation eller udpakning

Er du ikke hjemme ved levering?
Det er dit ansvar at være hjemme på det leveringstidspunkt, du har aftalt med transportøren. Hvis du ikke er hjemme på det aftalte tidspunkt, returnerer transportøren forsendelsen. Derefter er det dit eget ansvar at aftale et nyt leveringstidspunkt. Du afholder som kunde alle omkostninger ved en ny levering. Hvis forsendelsen returneres til os, gælder de samme betingelser som ved nægtet modtagelse.

Levering til ikke-brofaste øer
Vi leverer normalt ikke til øer uden bro- eller vejforbindelse. Der leveres ikke med betalingsfærge, men levering kan i nogle tilfælde ske til en nærliggende havn eller anden adresse på fastlandet.

Hvis du bor på en ø uden bro- eller vejforbindelse, kan du kontakte os via info@smegshop.dk for at høre, om levering er mulig. Bemærk venligst, at levering til øer kan tage mere end 5-12 arbejdsdage, og at den person, der tager imod forsendelsen, skal kunne vise bestillerens legitimation. Husk, at modtageren skal vise både bestillerens legitimation og egen legitimation.

Betingelser for bortskaffelse
Her skal den gamle vare være afmonteret og sat uden for dit hjem, så chaufføren kan tage den med. Husk, at den gamle vare skal kunne transporteres ud af dit hjem med vores automatiske sækkevogn. Du skal derfor sikre dig, at varen kan komme frit ud af f.eks. din hoveddør og lignende, da din gamle vare kan have andre dimensioner end den nye.

PostNord MyPack - pakkeboks
Din bestilling sendes med PostNord til din nærmeste pakkeboks. Denne forsendelse koster 50 kr.
OBS: Vi har ikke mulighed for at tilbyde valgfri pakkeboks, din bestilling sendes automatisk til nærmeste pakkeboks baseret på dit postnummer.
Når vi har afsendt din bestilling vil du få en mail med forsendelsesnummer fra vores samarbejdspartner Unifaun. Derefter kan du følge din bestilling via www.postnord.dk

Når din bestilling er klar til afhentning i pakkeboksen får du en meddelelse via email, sms eller brev.
Ved udleveringen af bestillingen skal du altid vise gyldig legitimation.

Normal leveringstid er 2-6 arbejdsdage. Til visse områder kan længere leveringstid forekomme. For en mere præcis leveringstid kan du besøge www.postnord.dk

5.5
Smeg forbeholder retten til at korigere eventuelle lagersaldo fejl efterfølgende. Smeg er ikke forpligtet til at tilbyde erstatning eller anden form for kompensation for længere leveringstider.

5.6
Ved længere leveringstid end hvad som oplyses under punkt 5.6 meddeles kunden af Smeg. Kunden har ret til at annullere sit køb så længe bekræftelsen ikke er blevet afsendt. Hvis kunden vil hæve sit køb skal kunden kontakte Smeg via email.

5.7
Ejerskab og risiko for tab af et produkt overgår til kunden efter levering.

5.8
"Levering til kantsten" indebærer at produktet leveres til porten, ejendoms grænsen eller så nær til ejendoms grænsen transportøren kan komme.Denne forsendelsesmåde er gratis såfremt den totale sum i indkøbskurven overstiger 4199,-

5.9 
Ved "levering med indbæring" sætter transportøren produktet på en af Kundens henviste pladser under forudsætning af at det ikke indebærer merarbejde (pga. f.eks smalle døråbninger) for transportøren. Op/indbæring gøres kun med forudsætning af at produktet (med emballage) kan gå igennem døråbninger, trappeopgange o.l.

Vores transportør har af sikkerhedsgrunde ikke mulighed for at tage sine arbejdssko af ved indbæring. Smeg er ikke ansvarlig for evt. skader på gulv o.l. som opstår pga. dette.Smeg anbefaler Kunden at dække alle overflader som risikerer at blive skadet i sammenhæng med Leveringen. Bookning af levering sker via følgende kanaler: telefon/sms/e-mail.
Vores transportør ringer 1 time inden Levering. På en del områder skal kunden hjælpe til ved opbæringen.

Udover ovenstående er det Kundens ansvar at:

At være hjemme under hele den aftalte tid.
Være træfbar på det telefon nummer som er angivet ved bestillingen.
At meddele Smeg om omstændigheder som kan påvirke leveringen. Dette kan f.eks være veje som er svære at komme til, portkode, adgang til elevator, smalle trappeopgange o.s.v
At fjerne eventuelle forhindringer så transportbilen kan komme til.

5.10
Hvis et produkt mangler eller er forkert skal kunden kontakte Smeg straks efter fejlen er eller burde være opdaget via e-post.
Det er kundens eget ansvar at kontrollere at det antal kolli der leveres stemmer overens med det man skriver under på

5.11
Er Smeg ansvarlig for fejlen eller hvis et produkt mangler, vil Smeg rette dette, uden ekstra omkostninger for kunden.

6 Transportskader

6.1
Alle transportskader skal anmeldes til Smeg via e-post indenfor 7 dage efter levering.
Det er kundens ansvar at kontrollere skader ved levering. Yderligere er det kundens ansvar at skaden noteres af transportøren ved levering.

6.2
Skader på ydre emballage skal anmeldes skriftligt direkte til transportøren i sammenhæng med leveringen.

6.3
Ved en skade skal produktet samt emballagen fotograferes og sendes til Smeg via e-post for at Smeg kan bedømme omfanget af skaden. Det er kundens ansvar at informere Smeg om bestillingsnummer, model, serienummer, billeder af skaden samt udførlig beskrivelse af selve skaden. Efter beslutning vil Smeg enten sende nyt produkt eller sørge for produktet bliver repareret.

6.4
Ved ombytning af et skadet produkt, kontaktes Kunden af vores transportør via telefon. Den forsendelsesmåde som blev brugt ved Bestillingen er også gældende ved returneringen (f.eks hvis der er sendt med kantstenslevering så afhenter transportøren også produktet ved kantsten

7 Fortrydelsesret og retur

7.1

Smeg følger den danske købelovs regler og direktiver vedrørende forbrugerens fortrydelsesret.

7.2
Beløbet som kunden har betalt for varen, inklusive oprindelige fragtomkostninger tilbagebetales senest indenfor 14 dage fra at Smeg har fået besked om at der ønskes at gøre brug af returretten, forudsat at Smeg, indenfor denne tid har fået varen retur, eller en kvittering på at varen er sendt tilbage. Tilbagebetalingen kan ske på en anden måde end hvad som den oprindelige måde betalingen er foregået på.

7.3
Kunden har ret til at undersøge varen i den udstrækning som er nødvendig for at fastsætte varens egenskaber eller funktion. Kunden kan blive forpligtet til at erstatte det tabte værdi på varen til Smeg såfremt varen er anvendt eller håndteret i større udstrækning end hvad som har været nødvendigt for at fastsætte dens egenskaber eller funktion. Dette prisnedslag kan udgøre op til varens totale pris.

Smeg erstatter ikke eventuelle fragtomkostninger ved ombytning eller retur af et produkt (smegshop.dk/retur

7.4
Produktet skal returneres i original emballage eller et emballage som forhindrer skade på produktet som følge af emballeringen. Kunden er ansvarlig for at emballeringen sker på en korrekt måde.

7.5
Alle returneringer sker på kundens eget ansvar. Skader der opstår ved retur debiteres kunden. Kunden står selv for alle returomkostninger.

7.6
Ved godkendelse af en retur tilbagebetaler Smeg købsprisen.

7.7
Returer som sker pga. forkert ekspedition fra Smeg side godkendes uden ekstra omkostninger for kunden.

9 Garanti og reklamationsret

9.1
Kunden har jf. dansk købelov 2 års reklamationsret.

9.2
Kundens faktura gælder som garantibevis.

9.3
Garantien gælder for den oprindelige fabrikationsfejl.

9.4
Fabrikationsfejl skal fastsættes af et autoriseret servicecenter. Servicefirmaet skal også godkendes af Smeg.

Ved godkendt fabrikationsfejl  får kunden enten fri repartion eller et nyt produkt og erstatning for evt. fragtomkostninger.

9.5
Ved en godkendt reklamation står Smeg for alle omkostninger vedrørende retur samt fragt for erstatningsprodukt.

9.6
Servicesager om fejl, skader o.l. som ikke er godkendt af et servicefirma, betales af kunden.

9.7
Garantien gælder ikke hvis en fejl opstår på et produkt i forbindelse med at kunden har ændret produktets udseende eller dets funktioner.

9.8
Smeg kan ikke holdes ansvarlig for følgeskader på produkter som er opstået pga. fejlagtige installationer, eller som er årsaget af fejlagtig anvendelse af et produkt.

10 Databeskyttelse

Ved at lave en bestilling samtykker kunden at Smeg lagrer, bearbejder og anvender dennes oplysninger som hentes fra bestillingsformularen eller information som kunden manuelt har skrevet ind under Min Konto. Ved skriftlig anmodning kan kunden få en kopi af disse oplysninger. Smeg forbeholder sig ret til at debitere kunden en administrationsafgift for udførsel af dette. Hvis kunden ser at nogle oplysninger er fejlagtige kan Smeg ændre dette ved skriftlig anmodning fra kunden. Kunden kan til enhver tid trække sin aftale om anvendelse af personlige data tilbage ved at sende en besked til Smeg pr. e-post.
11 Force majeure

Smeg kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller tab der forårsager lidelse for kunden i forbindelse med gennemførsel af aftalen hvis dette forårsaget af en omstændighed som Smeg ikke har kontrol over.

12 Tvister och lagval

På disse vilkår skal den danske lov gælde.

Definitioner

Smeg
SMEG DANMARK
Dronningens Tværgade 50 4. 3
1302 København K
Tel: +4578775321
Epost: info@smegshop.dk
CVR: 32778577

Spørgsmål om bestillinger og faktura
info@smegshop.dk

Spørgsmål om transportskader og reklamation
info@smegshop.dk

Lager
Smeg Sverige AB
Marknadsvägen 8
24642 Löddeköpinge

Aftale
Vilkårene i dette dokument samt leveringsbekræftelse som sendes til kunden via e-post.

Bestillingsformular
Den formular på Smegshop (på siden ”Indkøbskurv”) hvor kunden fylder i sine personoplysninger.

Bestilling
Bestillingen som kunden laver jf. disse vilkår.

Bestillingsnummer
Det nummer som tildeles kunden via e-post samtidig med en bestilling.

Bestillingstilfælde
Dato og tid for hvornår kunden har gjort en bestilling.

Fabrikationsfejl
Fejl opstår på grund af den måde et produkt er bygget. Smeg følger købeloven (§80-§86) om vilkårene for reklamation.

Faktura
Den faktura som Smeg udsteder til kunden og gælder for betaling af produktet på bestillingen.

Komplet
Samtlige dokumenter/manualer som findes sammen med produktet ved levering

Kunden
Kunden som laver bestillingen.

Kvittering
En kvittering på at transportøren har afleveret et eller flere produkter som tilhører en bestilling.

Levering
Måden hvor transportøren leverer produktet/produkterne og kunden underskriver på kvitteringen.

Leveringsbekræftelse
Den bekræftelse som sendes til kunden via e-post og som indeholder et preliminært leveringsdato og bestillingens sendingsnummer.

Uanvendt
Produktet skal være i væsentligt uforandret skik. Produktet må aldrig have været taget i brug.

Ordrebekræftelse
Den ordrebekræftelse som sendes til kunden og viser at Smeg har modtaget bestillingen. Bekræftelsen indeholder kundens oplysninger, information om produktet/produkterne samt et bestillingsnummer.

Produkt
Den eller de produkter som findes på Smegshop og som Smeg tilbyder jf. disse vilkår.

Reklamation
Smeg følger købeloven gældende vilkår for reklamation. (Købeloven §80- §86).

I rest
Indebærer at et produkt ikke findes tilgængeligt på vores lager. Hvis et produkt er i rest meddeles kunden dette via e-post.

Serienummer
Et nummer som er unikt for et produkt.

Smegshop
http://smegshop.dk

Teleadvisering
Kunden kontaktes via telefon eller e-post en dag inden levering? Derefter vil transportøren og kunden komme overens om tidspunkt for levering. Hvis ikke kunden er på plads ved aftalt tidspunkt vil kunden stå for omkostningerne ved en ny levering.

Vilkår
Alle vilkår som findes indenfor disse vilkår.